Alle træningsture tager udgangspunkt fra klubben på Idrætsalle 12 D (ved pavillonerne for enden af hallens parkeringsplads) med mindre andet er aftalt.
For at deltage i træningen og andre arrangementer kræves det, at du er medlem af Bramming IF Motion – se under kontingent.
NB! For at kunne træne med, skal du være fyldt 15 år eller være ifølge med en forælder.
Undtaget herfra er medlemmer på B&U MTB ræs.
Der køres altid med cykelhjelm.

Træningstider og hold i 2018:
Racer (landevej):
Sommersæson (marts-oktober):
- Tirsdag kl. 18.00. Der køres på holdene A, B og C med instruktør/kaptajn.
- Torsdag kl. 18.00. Der køres på holdene A, B og C med instruktør/kaptajn.
- Søndag kl. 10.00. Fri træning - de fremmødte aftaler selv en tur. Der vil kunne blive arrangeret længere ture med evt. tidligere start eller senere hjemkomst – annonceres i Facebook-gruppen.
Der køres ikke med instruktør/kaptajn på helligdage eller i juli måned – her aftaler de fremmødte selv en tur.

Vintersæson (oktober-marts):
- Søndag kl. 10.00 De fremmødte aftaler selv en tur – kan aftales via Facebook-gruppen.
- Cykel-cross på landevej, grusvej, skovstier mv. køres torsdag og søndag – aftales via Facebook-gruppen. (Der køres på cross-cykel eller MTB).

NB! På hverdagsaftener er det nødvendigt at medbringe lys til cyklen i både tidlig og sen sommersæson, samt hele vintersæsonen.

Hold:
A-hold: For de racere der har grundformen i orden, virkelig vil udfordre sig selv og er socialt indstillet men har et stort konkurrenceelement i kørslen. Træner stabilt og gerne året rundt. Der er fokus på lav hastighed på transportstykker, mens indlagte træningspas (øvelser og intervaller) er med høj intensitet og høj puls. Træner 2-3 timer.
B-hold: For de racere, der er øvede og gerne vil forbedre den fysiske form. Har stort socialt engagement. Træner stabilt i sommerhalvåret. Der er fokus på lav hastighed på transportstykker, mens indlagte træningspas (øvelser og intervaller) er med højere intensitet og højere puls. Træner 2-2½ timer.
C-hold: For de racere der gerne vil have motion og forbedre den fysiske form uden at presse sig så meget som på B-holdet. Træner efter lyst, tid og vejr og hvor alle kan være med. Har stort socialt engagement. Der er fokus på lav hastighed på transportstykker, mens der i de få indlagte træningspas (øvelser og intervaller) er mulighed for at få en højere intensitet og højere puls. Træner 1-2 timer.
Begynderhold: I april tilbydes begynderhold for dem, der ikke tidligere har kørt racer eller er uerfarne i holdkørsel. Der startes blidt, og de fremmødtes evner vurderes løbende. Målet er, at de kan indplaceres på et af de øvrige hold. Hold øje med hjemmesiden for opstart.

Mountainbike:

Køres hele året, dog køres Tøse MTB ræs og B&U MTB ræs ikke i vinterperioden:
- Tirsdag kl. 18.00. Voksen MTB med instruktør.  
- Onsdag kl. 17.00 - 19.00. B&U MTB ræs – April - September. Der køres ikke i skolernes ferie.
- Torsdag kl. 18.00 - 20.00. Tøse MTB ræs – April - September. 
- Søndag kl. 10.00. Voksen MTB - ingen instruktør, de fremmødte aftaler selv en tur. BEMÆRK. Ofte er der aftalt en tur på Facebook, til en MTB bane i området.
Hold:
Voksen MTB: For kvindelige og mandlige MTB’ere, som er fyldt 15 år. Der trænes med instruktør, som laver en træning med teknik, fartlege, intervaller samt terræn kørsel på MTB baner i området. Der køres samlet ud til et træningsområde, men ofte deles op i niveau til de forskellige øvelser. Der køres i 2 forskellige niveauer, i A og B Hold. Så alle kan være med og dele oplevelserne med kammeraterne.
Tøse MTB ræs: For kvindelige MTB’ere som er fyldt 15 år, med kvindelige instruktører. Her vægtes fællesskabet højt, der øves teknik og balance. (Køres fra først i april til ca. september)
B&U MTB ræs (10-15 år): For de børn som har lyst til at bruge deres kræfter, udfordre dem selv på en anden måde og have det sjovt sammen med kammeraterne. Holdet har faste instruktører, men bruger også forældre som frivillige hjælpere.